7 tipů jak efektivně spravovat firemní vozový park
I rozvoz zboží lze dělat efektivněji. Pomůžeme vám s tím.
Monitorovací služby se staly užitečným pomocníkem v logistice firemních vozů. Samotné logistické firmy většinou disponují i velkým vozovým parkem a o ten je třeba se starat. A to nejen z pohledu nákladové efektivnosti, funkčnosti či bezpečnosti, ale zejména z pohledu každodenní správy (fleet managementu). Monitorování vozidel usnadňuje evidenci vozidel, administraci nákladů a také celkovou správu řidičů. Monitorovací systém sdružuje spoustu funkcí, které nám umožňují přizpůsobovat se potřebám zákazníků.
Velkou skupinou zákazníků, kteří využívají naše služby, jsou společnosti, které se specializují na doručování zboží, jídla nebo jiných služeb přímo ke spotřebiteli. Jedná se o velmi širokou skupinu zákazníků, pod které spadají firmy zaměřené na rozvoj zboží, potravin, jídla, ale i léků a zdravotnických pomůcek. Mnohokrát se jedná o zboží, které vyžaduje specifické podmínky pro přepravu. A právě těm přizpůsobujeme i naše služby.
Charakteristickým znakem doručovacích společností většinou bývá velký počet vozidel ve firemním vozovém parku, mnoho řidičů a mnoho najetých kilometrů. To vše je třeba efektivně zorganizovat a díky Commanderu se to dá bez problémů zvládnout. Dispečerská mapa vám umožňuje sledovat polohu vozidel v reálném čase, optimalizovat trasy a komunikovat s řidiči. Všechna data se průběžně ukládají v našem systému, z něhož pak velmi jednoduše vyexportujete knihu jízd a zjednodušíte si účetnictví.
„Poskytované služby nám přinesly přehlednější správu vozidel, nákladů a řízení knih jízd pro řidiče. Postupně plánujeme nabízené služby využívat ve větším rozsahu.“ Ján Smuda, facility services & fleet specialist DPD.
S vysokou vytížeností vozového parku souvisí i potřeba efektivního plánování jízd řidičů a jejich vytíženosti. GPS monitoring je užitečným nástrojem i při dodržování bezpečnostních pravidel a dělení jízd i podle pravidla o době jízdy a odpočinku. Oceníte to zejména u vozidel, která mají nepřetržitě zapnutý motor a díky definovaným dobám stání si dokážete rozplánovat čas odpočinku či jednotlivé zakázky. Nejkomplexnějším nástrojem pro zaznamenávání údajů o činnosti řidiče je tachograf, který je využíván zejména v kamionové a autobusové dopravě.
Na konkrétním odvětví, ve kterém firma působí, závisí i využívání dalších doplňkových služeb. Například pokud potřebujete zvýšit zabezpečení vozidla a mít podrobnější přehled o poloze vozidla, můžete využívat waypointy a nastavit si notifikace na zóny podle vašich preferencí. Je to jen jedna z možností, jak mít lepší přehled o tom, co se s vaším vozem právě děje. Další z možností, jak zvýšit zabezpečení, je monitorovat otevírání dveří díky modulu, který je kompatibilní s naším GPS systémem. Tato funkcionalita je mimořádně oblíbená zejména v taxislužbách nebo autopůjčovnách, kde si umíte takovýmto způsobem ochránit vozidlo proti neoprávněným manipulováním pod kapotou.
Specifickou funkcí je monitorování vnitřní teploty ve vozidle a sledování rosného bodu, což je důležité při převozu léků či potravin. I toto dokážeme bez problémů zabezpečit prostřednictvím dvou teploměrů umístěných na různých místech a přídavného zařízení, které monitoruje kdy a na jakou dobu byly dveře otevřené.
„Commander je přehledný online systém, který nám umožňuje vidět všechna naše auta a proaktivně s nimi pracovat. Vynikající pomůcka při vytváření knihy jízd, kterou lze okamžitě vygenerovat. Šetří čas a zjednodušuje administrativu. Vyšli nám vstříc a bylo možné si systém před ostrým spuštěním otestovat na vlastních autech.“ Ľuboš Baran, COO Pilulka.
Dalším požadavkem od zákazníků bývá i přesnější vykreslení mapy. Nastavením kratších časových intervalů nebo úhlů dokážeme zobrazovat trasu mnohem podrobněji než při běžném zasílání dat v intervalu každých 30 sekund. Využívají toho firmy, jejichž efektivita využívání vozidla není měřena počtem přesunů z bodu A do bodu B, ale pečlivostí práce odvedené během dané cesty. Jedná se například o vozidla údržby silnic a podobně.
Jedním ze společných znaků doručovacích společností bývá velký počet řidičů. A všichni víme, že právě management většího počtu lidí bývá mnohdy to nejnáročnější. Vytváření cestovních příkazů, plánování jízd, ale i sdílení vozidel více řidiči musí být velmi dobře organizováno. Celý tento proces vám výrazně zjednoduší identifikace řidičů prostřednictvím čipů nebo karet. Díky nim si dokážete filtrovat jízdy podle vozidla nebo řidičů a zjednodušit si tak celkovou administrativu. S tou vám pomohou i tankovací karty, které vám zvýší přehled a řidičům komfort při tankování.
„Odkdy máme ve společnosti zaveden systém Commander, správa našeho vozového parku je jednoduchá a přehledná. Spolupráce se společností Commander je opravdu fantastická a profesionální. Pracují rychle a důsledně, a co my oceňujeme nejvíce, neznají slovo ,nelze‘. Kromě přehlednosti správy a reportování dat změnili přístup i naši zaměstnanci, neboť vědí, že je vidíme, když chceme, a nezneužívají důvěru zaměstnavatele. Úspěšně jsme spálili staré ,knihy jízd‘ a vykročili do světa technologického pokroku. Vím, že jsme si vybrali to nejlepší.“ Andrea Kurucová, HR Manager SPS.
Každá firma je specifická, proto se snažíme maximálně přizpůsobit potřebám trhu. Neustále zkvalitňujeme naše služby a díky tomu stále více zjednodušujeme zákazníkům správu firemních vozů. Máte-li i vy zájem o naše služby, napište nám. Společně vymyslíme to nejoptimálnější řešení.